ІНТЕРВ’Ю З ДИРЕКТОРОМ ЖИТЛОБУДІНВЕСТ

Директор компанії-девелопера Ігор Вікторович Клепач розповів Atelier m2 про принципи роботи компанії “Житлобудінвест”, ЖК Busov Hill і про те, що чекає ринок нерухомості найближчим часом. Житлобудінвест:

ІНТЕРВ’Ю З українських забудовників

❓Atelier m2: Ваші кращі проекти знаходяться в унікальному місці, в безпосередній близькості від ботанічного саду імені М. М. Гришка. Це збіг, стратегія, або ж ви спочатку планували забудовувати цю локацію?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Свою діяльність на будівельному ринку Києва компанія «Житлобудінвест» починала з зведення приватних будинків. Власне, першими нашими об’єктами в столиці стали особняки в мікрорайоні Звіринець. Тому вибір даної локації для флагманського багатоквартирного об’єкта компанії – Житловий комплекс “Звіринецький” – був продиктований добре відомої нам перспективою даного мікрорайону, його затребуваністю у покупців елітного житла. Черговий проект компанії в даній місцевості – ЖК преміум класу Busov Hill – це, в першу чергу, відповідь на зростаючий купівельний попит. Дійсно, Звіринець – це практично єдине місце в Києві, де вдало поєднуються центральне місце розташування, розвинена інфраструктура і заміський комфорт: тиша, екологічна обстановка, респектабельне оточення.

❓Atelier m2: Ваші проекти однозначно мають свою концепцію. У той же час, Житловий комплекс “Звіринецький” і Busov Hill мають абсолютно різний стиль. Як довго ви розробляли дані проекти, вдавалися до послуг іноземних архітекторів, чим надихалися?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Обидва проекти – результат діяльності власної проектної групи і департаменту маркетингу компанії «Житлобудінвест». Ми створювали ці житлові комплекси, виходячи з знання потреб своїх потенційних покупців, їх переваг по площах, планувань, архітектурі. Особливо це стосується Busov Hill, в якому ми врахували практично всі тренди та побажання: тільки панорамні вікна, тільки алюмінієвий профіль, повне розділення офісної і житлової частин будівлі по входах і території, вражаюче центральне лобі з висотою стель 8 метрів, окремі зони для дитячого дозвілля і т.д .. у той же час, в новому проекті, як і в Житловому комплексі “Звіринецький”, ми зберегли малу кількість квартир в будинку і на поверсі (їх у нас від 1 до 4), планування з санвузлами при кожній спальні , особливу увагу приділили охороні, інженерії.

❓Atelier m2: На скільки нам відомо, перші проекти компанії були реалізовані за межами Київської області, як активно зараз ви забудовувати інші регіони?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Так, перші багатоквартирні будинки компанія «Житлобудінвест» побудувала в північних областях України і Київ став для нас природною точкою зростання – важливою, але не останньою. У найближчих планах компанії – вихід на міжнародний ринок, зокрема – будівництво в західноєвропейських країнах. Висока якість будівництва, багаторічний досвід і прийнятні ціни зробили нас конкурентоспроможними на ринках Польщі, Туреччини, Чехії, зараз у компанії в роботі кілька проектів по цих країнах.

❓ Atelier m2: Чи використовуєте ви якісь унікальні технології будівництва, на що робиться акцент при створенні проекту?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Ми використовуємо технології, які добре зарекомендували себе в Західній Європі і США, але рідко застосовуються в Україні через свою високу вартість. Це стосується фасадних технологій, інженерії, мереж. З українських «ноу-хау» – багатоступінчастий контроль якості. Ми зарекомендували себе на будівельному ринку як вкрай складний замовник: так, всі матеріали, що поставляються підрядними організаціями на об’єкт Busov Hill, повинні бути схвалені нашим технічним наглядом не тільки на етапі контракту, але і на етапі приходу в Україну кожної нової партії. Природно, найбільший контроль існує на етапі безпосереднього виконання робіт – за якістю стежать кілька незалежних структурних одиниць компанії. При зведенні проекту акцент робиться на поєднанні естетики та функціональності. Наприклад, ми не просто застосували суцільне панорамне скління – в Busov Hill є «скляні стіни» шириною більше 12 метрів, але й подбали про високий ступінь теплоізоляції і захисту від ультрафіолету. Для цього обрали алюмінієвий профіль преміум класу Schuco (Німеччина) і багатофункціональні енергозберігаючі склопакети Guardian (США). Другий приклад – центральне лобі, яке у нас має безпрецедентну для столичних новобудов висоту стелі – 8 метрів. В такому респектабельному холі хотілося зробити акцент на який-небудь важливої деталі – з усіх варіантів вибрали водоспади – це і оригінально, і практично в експлуатації, на відміну від вертикального озеленення, наприклад.

❓ Atelier m2: Здорова конкуренція – запорука здорового ринку. Ваші проекти були одними з перших в даній локації, зараз вже кілька конкуруючих проектів знаходяться в стадії завершення будівництва. Розкажіть про ваші методи конкуренції?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Інші житлові комплекси в даній локації ми не сприймаємо як конкурентів, швидше за це наші сусіди. Своєму клієнтові ми пропонуємо принципово інший продукт в плані якості та рівня комфорту для життя за відповідною ціною. Наша стратегія – будувати, орієнтуючись на клієнта, а не на конкурентів. Так, Busov Hill розрахований на молоді сім’ї з дітьми, тому, на відміну від сусідніх ЖК, у нас набагато більше багатокімнатних квартир площею від 120 кв.м. Внутрішня інфраструктура комплексу також підібрана з акцентом на дітей: крім сучасного дитячого майданчика є ще ігрова кімната, з цих двох зон для мешканців комплексу доступна відеотрансляція онлайн. Крім автомобільного підземного паркінгу, у нас створено і окремий велосипедний паркінг. Багаторівнева система контролю доступу, закрита від сторонніх внутрішня територія комплексу, картковий доступ до ліфтів, фізична охорона, мала кількість квартир в будинку і на поверсі – це теж наші відмінні характеристики. Словом, наш метод конкуренції – це робота над якістю, а не гонитва за низькою ціною.

❓ Atelier m2: Київський ринок зараз просто перенасичений проектами. Дайте пораду, як правильно вибрати забудовника і об’єкт будівництва? На що варто звертати увагу при покупці?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Можу порадити менше орієнтуватися на красиві рендери і обіцянки, а більше уваги приділити вивченню репутації забудовника, його попередніх проектів і конкретних технічних характеристик ЖК. Також рекомендую залучати до вибору експертів, це і агентства нерухомості, які допоможуть зорієнтуватися серед кількох десятків житлових комплексів, так і будівельників. Наші клієнти, наприклад, часто приїжджали вибирати квартири зі своїми дизайнерами і виконробами. Ми до таких перевірок готові.

❓ Atelier m2: Що буде відбуватися з цінами на нерухомість в найближчі роки?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Якщо говорити про преміум сегменті, то останні два роки ми не помічаємо особливих цінових коливань. Думаю, зараз вдалий час для придбання ексклюзивної, преміальної нерухомості – вартість її невисока, на відміну від собівартості, яка впевнено зростає. У доступному для огляду майбутньому зниження цін в цьому сегменті може статися тільки за рахунок істотного зниження якості будівництва і матеріалів.

❓ Atelier m2: Як ви бачите в найближчому майбутньому ринок столичної нерухомості?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Сьогодні і в найближчі роки балом на київському ринку буде правити покупець. Як наслідок, можемо очікувати ще багато нових будинків з оригінальними концепціями. З іншого боку, для залучення покупців багато забудовників знижують вартість за рахунок якості, технологій. Навіть зараз на ринку більш ніж достатньо «елітних» ЖК з міськими мережами опалення та гарячого водопостачання. Зовнішні стіни часто-густо будують з газоблоку, а не цегли. Економія на фасадних системах – це практично 100% гарантія відсутності комфорту в квартирі, як влітку, так і взимку. На жаль, готовність платити за якість поки присутній у дуже малої кількості українців. Тому в найближчі роки тенденція до погіршення якості швидше за все збережеться.

❓ Atelier m2: Чи плануєте ви запуск нових проектів?

✔️ Ігор Клепач, Житлобудінвест: Так. У нас в роботі кілька майданчиків. Поки вибираємо локацію і дискутуємо з приводу концепту. Можу тільки сказати, що ми змушені піти з нашого улюбленого мікрорайону – останній ліквідний і видовий ділянку на Звіринці ми вже забудували проектом Busov Hill, а інших хороших локацій тут уже немає.